My Healing Herbs

welcome to
my healing herbs

Our mission is to provide consumers with one stop herbs centre. Our aim is to help people to tackle their health difficulties through the use of natural God-given ingredients. We also want to ensure that our products live up to the consumers' expectation. Our products are 100 percent on herbs and free from drugs or additives or artificial coloring. All of our products comply with the rules, regulations and certified HALAL by Majlis Agama Islam Johor, Malaysia.

PATI AL-QUR'MA AS-SYIFA'


FREE POS LAJU TO PENINSULAR MALAYSIA!




KOD PRODUK: PAQ
SAIZ/ BERAT: 280 ml
HARGA JUAL: RM49.90

KANDUNGAN
Kurma Madu, Madu Iran, Air Zam-Zam, Habastussauda, Zaitun
Air R.O, Bacaan ayat suci Al-Qur’an dan Selawat Syifa
ADAB PENGGUNAAN
Niat dalam hati (masalah yang dihadapi)
Baca “BISMILLAH”
2 sudu pagi/malam (dewasa)
1 sudu pagi/malam (kanak-kanak)
SEELOKNYA
Bacaan surat Al-Fatihah
Selawat 3 kali
“Maklumat lengkap”

Pamplate Kecil Semua dalam 1 - dalam dokumen ini terdapat penerangan ringkas kepada semua produk Fuity Gamat Gel, Pati Al-Qurma, Aloe Gamat Gel, Blue Ampulla, Teh Herba(Mascat) dan Bio Purying.

Pati Al-Qur’ma As Syifa’
Pati Al-Qur’ma As Syifa’ terkandung ramuan “PEMAKANAN GENUIS ISLAM & SUNAH RASUL” yang diadun dengan Kurma Ajwa, Kurma Madu, Kismis, Habbastus Sauda’, Madu Iran, Air Zam-Zam, Buah Zaitun dan disertai dengan bacaan 30 juzud Ayat Al-Qur’an serta selawat Syifa’, sememangnya mengandungi pelbagai khasiat yang tersembunyi dan tersirat. Selain Zat, Vitamin dan Mineral yang tinggi, ia mempunyai aura penyembuhan tersendiri turut disertai dengan Selawat Syifa’ dan bacaan 30 juzud Ayat Al-Qur’an. Walaubagaimanapun, yakinlah ketika mengamalkannya serta berdoalah kepada Allah S.W.T agar masalah atau niat yang dihajati dapat diatasi. Jadikanlah produk ini sebagai amalan harian dan jalan usaha, selebihnya berserahlah kepada Allah S.W.T. Ketahuilah bahawa berUSAHA dan berDOA merupakan senjata seorang muslim.

RAMUAN UTAMA
Kurma Ajwa, Kurma Madu, Kismis, Habbastus Sauda’, Madu Iran, Air Zam-Zam, Buah Zaitun, bacaan 30 juzud Ayat Al-Qur’an dan Selawat Syifa’

ADAB PENGGUNAAN
  1. Baca “BISMILLAH”
  2. Selawat 3 kali
  3. Bacaan surah Al-Fatihah
  4. 2 sudu pagi/ malam (dewasa) dan 1 sudu pagi/ malam (kanak-kanak)
  5. Niat dalam hati masalah yang dihadapi.
Nota :
  1. Sila gunakan sudu plastik untuk mengelakkan gangguan pada zat Pati Al-Qur’ma As-Syifa’. Seeloknya diamalkan selepas solat dan berdoa.
  2. Lebih mujarab jika Pati Al-Qur’ma As-Syifa’ diamalkan bersama bacaan ayat asas menyikut penyakit atau masalah yang dihidapi ( rujuk jadual disebelah)

ZAT, MINERAL & VITAMIN
KURMA AJWA & KURMA MADU: Mengandungi karbohidrat ( glukosa, fruktosa, sukrosa), zat mineral ( kalsium, fosforus, kalium, magnesium) vitamin seperti A, B1, B2 dan B6 dan serat tinggi.
KISMIS: Mengandungi zat besi yang amat diperlukan untuk membina darah
MADU IRAN: Al-Qur’an mengiktiraf madu sebagai “shifa” iaitu penyembuh penyakit dan turut digelar Raja Ubat serta mengandungi pelbagai vitamin, mineral, protein, anti-septik, enzim,dan zat galian (kalsium, sulfur, fosforus, zat besi, karbon, magnesium, belerang)
HABBASTUS SAUDA’: mengandungi monosakarida dalam bentuk glukosa, sukrosa dan fruktosa. Ia juga kaya dengan asid lemak, terutamanya asid lemak tak tepu dan asid lemak penting (Asid Linoleic dan Linoleic). Mengandungi lima belas amino asid yang membentuk kandungan lengkap proteinnya serta karotene, Karotene ini akan diubah oleh hati menjadi vitamin A dimana ia bertindak sebagai anti- kanser. Ia juga merupakan sumber kalsium, sodium, potassium dan zat besi.
Didalam kitab Shahih Bukhari Muslim, Abu Hurairah r.a berkata bahawa dia pernah mendengar Rasullah S.A.W. bersabda sebagai berikut:

Maksudnya: ” Tetaplah dengan al- Habbah al- Sawda” kerana sesungguhnya ia mengandungi ubat bagi segala penyakit, kecuali as-sam atau mati.”
AIR ZAM-ZAM: mengandungi mineral semulajadi yang tinggi dan dikelaskan sebagai sumber air yang terbaik dan utama daripada 6 jenis air lain yang digunakan untuk persediaan bahan ubat dan rawatan
BUAH ZAITUN: Kaya dengan vitamin (A, B1, B2, C, D, E, K), Zat Besi dan mengandungi paras asid yang rendah.

KHASIAT dan KELEBIHAN Pati Al-Qur’ma As Syifa’
Amat sesuai untuk anda yang mengalami masalah berikut :-
  1. asma/ lelah
  2. demam
  3. panas baran
  4. malas solat
  5. usus berkuman
  6. cepat letih
  7. batuk/ berkahak
  8. lemah dalam pelajaran
  9. meningkatkan iq
  10. memudahkan kelahiran bayi
  11. tumpah darah
  12. tekanan darah rendah
  13. strees/ tekanan perasaan
  14. lemah otot
  15. anak hyperaktif
  16. degil/ melawan cakap
  17. sembelit/ buasir
  18. migrain/ sakit kepala
  19. anak kencing malam
  20. gangguan tidur
  21. malas solat & mengaji
  22. melancarkan air susu ibu
  23. asma & lelah
  24. menenangkan fikiran

KEGUNAAN BACAAN ASAS 10 AYAT AMALAN BERSAMA Pati Al-Qur’ma As Syifa’
Secara umumnya, Bacaan Asas 10 ( Pertama) ini boleh dibahagikan kepada 5 bahagian utama:
Bil
Kombinasi Bacaan
Kegunaan
1
1. Surah-Al- Fatihah2. Selawat Syifa’ Untuk merawat pelbagai jenis penyakit.
1. Surah Al- Fatihah2. Selawat Syifa’
3. Lauanzalna
memudahkan kelahiran bayi, memulihkan masalah kesukaran buang air kecil atau besar, kesukaran menelan atau tercekik tulang dan seumpamanya.
2
1. Surah Al-Fatihah2. Doa Menghindar Syaitan
3. Salam Sejahtera Sulaiman
4. Doa Sulaiman
Untuk menangani iblis dan syaitan, terutamanya makhluk yang sedang menyerap merasuk dalam tubuh.
3
1. Surah Al- Fatihah2. Selawat Syifa’
3. Selawat Tafrijiyyah
Untuk menghadapi masalah yang rumit atau merawat pesakit yang tidak diketahui puncanya.
4
1. Surah Al-Fatihah2. Kaaaaf Ha Ya ‘Aiiiin Sooood
Ha Miiiim ‘Aiiiin Siiiin Qoooof
Berikan konsentrasi ketika membaca huruf-huruf potong ini
Bagi pesakit yang memerlukan rawatan segera, seperti pesakit yang sedang mengerang kesakitan.
5
1. Surah Al- Fatihah2. Ayatul Kursi
Untuk memastikan pesakit betul-betul sembuh, di mana jin yang merasuk telah keluar daripada tubuh badan, suruh pesakit mem­baca Ayatul Kursi dengan 9 wakaf, dan mengulangi ayat pada wakaf 8 & 9 sebanyak 3 atau 7 kali.
Ayat al- Kursi dibaca untuk keselamatan diri, selepas sembahyang lima waktu, sebelum tidur atau ketika diganggu oleh iblis dan syaitan dalam perjalanan. Ayat ini juga boleh dibaca untuk keselamatan diri, keluarga, rumah dan harta benda.
BACAAN ASAS 10 PERTAMA
No.
Bacaan
1
Surah Al-Fatihah
2
Terjemahan:
(1) Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. (2) Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta alam, (3) Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, (4) Yang menguasai hari pembalasan. (5) Hanya kepada Engkaulah kami menyembah dan hanya kepada Engkaulah kami mohon pertolongan (6) Tunjukilah kami jalan yang lurus, (7) (yaitu) jalan orang-orang yang telah Engkau anugerahkan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) mereka yang dimurkai dan bukan (pula jalan) mereka yang sesat.
2
Ayatul Kursi
3
Terjemahan;
Allah, tidak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus (makhluk-Nya), tidak mengantuk dan tidak tidur. Kepunyaan-Nya apa yang di langit dan di bumi. Tiada yang dapat memberi syafaat di sisi Allah tanpa izin-Nya. Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikehendaki-Nya. Kursi Allah meliputi langit dan bumi. Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan Allah Maha Tinggi lagi Maha Besar. (Surah Al-Baqarah ayat 255)
3
Yaa-Baari’
4
Terjemahan:
Wahai Tuhan yang menyembuhkan penyakit
4
5
Kaaaaf Ha Ya ‘Aiiiin Sooood
Ha Miiiim ‘Aiiiin Siiiin Qoooof
5
Selawat Syifa’
6
Terjemahan:
Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, nabi Muhammad S.A.W. yang dengan berkat baginda, engkau menyembuhkan hati-hati, menjadi penawar dan menyihatkan tubuh badan juga memberi kesembuhan penyakit serta mengurniakan cahaya penglihatan dan kurniakanlah juga rahmat keberkatan dan kesejahteraan keatas keluarga dan sahabat baginda.
6
Selawat Tafrijiyyah
7
Terjemahan:
Ya Allah, anugerahkan rahmat dan kesejahteraan yang sempurna ke atas penghulu kami Nabi Muhammad, yang dengan berkatnya terhurai apa yang tersimpul, terlepas daripada segala kesusahan, juga ditunaikan segala hajat, dan tercapai segala keinginan, dan akhir hayat yang baik, dan dicurahkan rahmat, hasil keberkatan wajahnya, yang mulia, kerahmatan dan kesejahteraan yang sempurna Engkau anugerahkan juga ya Allah, ke atas keluarga dan sahabatnya dengan kiraan setiap kerdipan mata, juga hembusan nafas dan setiap bilangan ilmu yang ada bagiMu.
7
Lauanzalna
8
Terjemahan:
(21) Kalau sekiranya Kami menurunkan Al Qur’an ini kepada sebuah gunung, pasti kamu akan melihatnya tunduk terpecah belah disebabkan takut kepada Allah. Dan perumpamaan-perumpamaan itu Kami buat untuk manusia supaya mereka berpikir. (22) Dia-lah Allah Yang tiada Tuhan (yang berhak disembah) selain Dia, Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata, Dia-lah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. (23) Dia-lah Allah Yang tiada Tuhan (yang berhak disembah) selain Dia, Raja, Yang Maha Suci, Yang Maha Sejahtera, Yang Mengaruniakan keamanan, Yang Maha Memelihara, Yang Maha Perkasa, Yang Maha Kuasa, Yang Memiliki segala keagungan, Maha Suci, Allah dari apa yang mereka persekutukan. (24) Dia-lah Allah Yang Menciptakan, Yang Mengadakan, Yang Membentuk Rupa, Yang Mempunyai Nama-Nama Yang Paling baik. Bertasbih kepada-Nya apa yang ada di langit dan di bumi. Dan Dia-lah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. (Surah Al-Hasyr ayat 21 ~ 24)
8
Doa Menghindar Syaitan
9
Terjemahan:
Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna daripada setiap musuh dan kecelakaan, juga daripada setiap syaitan yang tercela. Aku belindung kepada Allah yang esa lagi mulia, daripada setiap musuh dan orang yang hasad , juga daripada syaitan yang derhaka. Dengan nama Allah yang maha pemurah terhadap hambanya dengan firmanNya “Sesungguhnya Kami telah jadikan manusia itu dalam keadaan sebaik-baik kejadian”.
9
Sejahtera ke atas nabi Sulaiman
10
Terjemahan:
Selamat Sejahtera ke atas nabi Sulaiman
di dunia dan akhirat
10
Doa Sulaiman
11
Terjemahan:
Ya Allah, masukkan kami dalam kawalan lingkungan Nabi Sulaiman, dan Nabi Sulaiman telah memiliki daripada timur dan barat dengan kebolehan anugerah Allah, sifat, perbuatan-perbuatan dan juga kekuatannya,. Selamat sejahterakanlah kami wahai tuhan Jibrail, Mikail, Israfil dan Izrail. Telah menguasai Nabi Sulaiman dari timur dan barat, jin, manusia, angin dan awan berserta keselamatan yang banyak. Maha suci Allah ta’ala yang maha mulia kemuliaan, dan kesempurnaanNya, ketahuilah oleh kamu wahai iblis, wahai iblis, wahai iblis, Syaitan-syaitan tinggal dalam kegelapan. Wahai Tuhan kami, terimalah daripada kami doa Nabi Sulaiman, dan telah berselawat Allah ke atas Nabi Sulaiman, juga keatas para nabi dengan rahmatMu ya Allah yang amat mengasihani daripada segala-galanya.

TERBUKTI KEBERKESANANNYA
Ramai pengamal Pati Al-Qur’ma As Syifa’ telah memberi tindakbalas dan menjalani proses rawatan dengan kaedah Perubatan Islam (menggunakan ayat-ayat Al-Qur’an) bersama amalan harian Pati Al-Qur’ma As Syifa’. Ramai individu bermasalah telah pulih dan dapat menjalani kehidupan dengan lebih baik, InsyaAllah..
12Anak-anak yang malas solat dan bermasalah dalam pelajaran telah pulih semangat serta konsisten dalam pelajaran dan dapat belajar dengan cemerlang.
13Para Isteri yang kuat merungut, bermasalah kembali ceria serta dapat menguruskan rumahtangga dengan baik.
14Para Suami (ketua keluarga) yang bermasalah, sakit rohaninya (jiwa dalaman) kembali pulih serta membahagiakan dan menggembirakan isteri, anak-anak yang menjadi tanggungjawabnya.
15Hubungan kekeluargaan (adik beradik, saudara mara) yang sering bertelagah (gangguan penyakit hati) semakin erat dan kasih sayang berterusan menyenangkan hati kedua ibu bapa.
16Pasangan suami isteri yang sering bertengkar, kembali aman serta saling hormat menghormati antara satu sama lain, akhirnya rumahtangga kembali ceria dan bahagia.
17Berbagai masalah kesihatan yang awalnya berpunca dari pemakanan dan akhirnya diatasi dengan pemakanan ramuan Pati Al-Qur’ma As Syifa’.
18Anak-anak yang kuat melawan, tidak hormat orang tua kembali tenang malah menjadi penambat kasih sayang antara anak dengan ibu bapa.
19Amalan Pati Al-Qur’ma As Syifa’ berterusan mampu merubah keperibadian seseorang dari sikap negatif kepada positif.

APA KATA PENGGUNA
MASALAH PER-1
Asma dan Anak yang malas belajar ( Noor Hafizah Bt. Ismail, Banting, Selangor).
Saya adalah pengedar produk Pati Al- Qur’ ma dan Fruity Gamat Gel bagi kawasan Banting. Sebelum menjadi pengedar, saya terlebih dahulu mencuba kedua- dua produk ini. Selama ini saya menghadapi masalah Asma, saya sering terkena serangan asma terutamanya bila keadaan cuaca sejuk. Alhamdulillah, setelah lebih sebulan masalah serangan asma semakin berkurangan. Begitu juga dengan masalah anak saya yang malas untuk membuat kerja sekolah. Setelah saya memberi Pati Al- Qur’ ma, anak saya telah berubah. Terima Kasih SHerb kerana telah memberi keceriaan dalam hidup kami sekeluarga.
MASALAH KE-2
Asma dan Anak hilang tumpuan dalam pelajaran ( Pn. Faridah bt. Wahab, Perak).
Anak sulung saya mengidap asma sejak berumur 6 tahun. Dia mudah letih dan kerap tidak hadir ke sekolah bila penyakitnya menyerang 2 hingga 3 kali dalam sebulan. Selepas mengambil Pati Al- Qur’ ma, penyakit asmanya semakin terkawal. Saya juga memberi Pati Al- Qur’ ma kepada anak yang ke- 2 kerana dia cepat bosan dan hilang tumpuan semasa belajar. Sekarang, dia menunjukkan minat untuk belajar dan dapat mengingati apa yang ia pelajari dengan cepat. Alhamdulillah, disebabkan pengambilan Pati Al- Qur’ ma ini banyak membantu masalah anak-anak saya serta saya akan terus mengambilnya kerana yakin ia dapat memberi kebaikan seisi keluarga.
PANAS BARAN DAN MALAS SOLAT
“Saya mempunyai adik yang panas baran, selalu mengamuk dan suka marah. Selain itu, beliau agak malas solat walaupun sudah dimarahi. Setelah berjumpa berjumpa dengan “Al-Qur’ma” saya cuba memasukkan didalam minumannya setiap hari. Alhamdulillah, sikap negatifnya sudah banyak berkurangan dan sudah mula menunaikan solat, saya amat bersyukur diatas perubahan tersebut.”
Pn Sabariah Tukiman, Klang Selangor
MEMUDAHKAN KELAHIRAN BAYI
“Saya ibu kepada 3 orang anak dan baru sahaja selamat melahirkan anak yang ke-3. Alhamdulillah, saya tidak mengalami masalah ketika melahirkannya, tidak seperti anak yang pertama dan kedua, saya perlu dibedah kerana tidak boleh melahirkan secara normal. Semasa mengandung anak yang ke-3 saya dinasihatkan doktor agar mengamalkan kurma, tetapi saya amat tidak menggemari kurma, oleh yang demikian saya mengambil pilihan lain dengan mengamalkan Pati Al-Qur’ma yang mengandungi kurma, dengan izin Allah amalan tersebut banyak membantu ketika bersalin”
Suri Rumah, Pn Maziah Batu Pahat, Johor

0 comments:

Post a Comment